محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )
221
اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )
دعاى زير قسمتى از ادعيه صحيفه سجاديه است كه شيعيان آنرا در هر صبح و شب در زيارتگاهها و مساجد و غيره مىخوانند : « الهى فمن حاول سد حاجته من عندك فقد طلب حاجته فى مظانها و اتى طلبته من جهتها و من توجه بحاجته الى احد من خلقك و جعل سبب نجحها دونك فقد تعرض للحرمان و استحق من عندك فوات الاحسان » « 1 » يعنى : خدايا هركس بخواهد حاجت و نيازمندى خويش را از درگاه تو بهدست آورد به در پر كرم و لطفى روآورده است و كسىكه حاجت خود را به غير تو عرضه كند يا وسيله پيروزى را شخصى جز تو بداند ، نتيجهاى جز محروميت دستگيرش نخواهد شد و در دعاى ديگر مىفرمايند : « الهى لا تخيب من لا يجد معطيا غيرك . و لا تخذل من لا يستغنى عنك باحد دونك » « 2 » يعنى : خدايا كسى را كه جز تو اميدى ندارد ، نااميد مكن و آنكه را كه به واسطه يكى از بندگانت از تو بىنيازى نشان نمىدهد او را خوار نگردان و در دعاى دوم مىفرمايند : « اللهم انك ان صرفت عنى وجهك الكريم او منعتنى فضلك الجسيم او حظرت على رزقك او قطعت عنى سببك . . . لم اجد السبيل الى شى من املى غيرك و لم اقدر على ما عندك بمعونة سواك » « 3 » يعنى : خدايا اگر تو از من روگردان شوى و فضل و احسانت را از من دريغ بدارى و روزىهايت را از من بگيرى و يا تمام اسباب موفقيت
--> ( 1 ) . نگاه كنيد به صحيفه سجاديه : دعاى سيزدهم ( دعاى طلب حوائج ) . ( 2 ) . رجوع كنيد به صحيفه سجاديه : دعاى شانزدهم ( دعا براى درگذشتن از گناهان ) . ( 3 ) . نگاه كنيد به صحيفه سجاديه : دعاى بيست و يكم ( دعا در هنگام حزن و الم )